Information från Telia gällandes IP-telefoni

Information om din hemtelefoni

Hej! För att säkra att våra tjänster och produkter är så relevanta som möjligt för dig som kund ser vi hela tiden över vårt utbud. Ibland innebär det av vi slutar erbjuda vissa tjänster. 31 oktober 2023 kommer vi sluta stödja bredbandstelefoni via telefoniadapter vilket kommer påverka din telefoni på nummer PHONE_NUMBER.

Du kan istället använda hemtelefoni via mobilnätet, som finns tillgängligt på din adress. Då ringer du obegränsat till fasta och mobila nummer inom landet och du kan även skicka sms med telefonen. Läs mer om telefonin som ingår i ditt boende, besök https://telia.se/hemtelefoniviamobilnat.

Du kommer automatiskt få hem ett simkort på posten. För att tjänsten ska fungera behöver du stoppa i simkortet i telefonen senast 31 december 2023.



Mitt Telia – lös ditt ärende online

På Mitt Telia kan du se allt kring dina abonnemang och bindningstider. Logga in med BankID på https://telia.se/mitt-telia eller ladda ner appen Mitt Telia, finns där appar finns.


Kontakt

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på 020-20 20 70. Vi legitimerar alltid våra kunder i butik, via telefon eller på telia.se. Om du inte har möjlighet att legitimera dig med bank-id rekommenderar vi att du snarast möjligt beställer en personlig kod. Läs mer på telia.se/id eller ring oss.


Vänliga hälsningar

Telia